Dlaczego budujemy własną strategię cyfryzacji i jak ma ona nam pomóc w rozwoju firmy? Pytamy o to Tomasza Łączkowskiego, naszego nowego Chief Digital Officera, który wprowadzi JKB Group w nową erę! Przeczytaj, jak będzie wyglądać nasza transformacja cyfrowa.

Chief Digital Officer JKB Group transformacja cyfrowa

Tomasz, jakie wyzwania stoją przed Tobą w JKB Group?

Jako Chief Digital Officer będę odpowiedzialny za wyznaczenie pewnej strategii rozwoju aplikacji, systemów komputerowych, firmowej informatyki tak, aby spełniać wszystkie wymagania powiązane z Digital Transformation. Chcemy, żeby JKB Group stało się firmą, która w pełni korzysta z zalet wirtualnego świata i świetnie się w nim czuje. Cyfrowej transformacji nie można traktować wyłącznie jako przejściowej mody. To konieczność dla przedsiębiorstw, które zamierzają w wymienionej rzeczywistości zaistnieć.

Mówimy o firmie e-commerce. Powszechnie sądzi się więc, że JKB Group przeszło już taką transformację i korzysta z jej możliwości. Możesz się do tego odnieść?

Tak naprawdę cyfrowa transformacja jest ogromnym zagadnieniem. Wiele osób kojarzy ją z mocno okrojonym fragmentem działania firmy, na przykład aukcją albo sklepem internetowym. JKB Group łączy w sobie jednak zarówno część produkcyjną, jak też sprzedażową. Jesteśmy zaangażowani nie tylko w proces powstawania, ale też aktywnej sprzedaży naszego asortymentu. Cyfrowa rewolucja łączy więc wszystkie elementy – począwszy od produkcji, poprzez logistykę, na sprzedaży kończąc – w jeden spójny, wydajny, profesjonalny łańcuch. Dzięki temu firmowe procesy funkcjonują w ramach jednego systemu, a my możemy dostosowywać się do zmian na rynku. Każdy obecny, ale też przyszły pracownik będzie z nią w jakiś sposób powiązany i właśnie to stanowi kręgosłup Digital Transformation.

Digital Transformation to proces o charakterze ciągłym?

Dzisiejsza rzeczywistość jest właśnie cyfrowa, wirtualna. Jej reguły zmieniają się błyskawicznie. Właśnie dlatego nie możemy jednorazowo wdrożyć na przykład systemu ERP, spiąć go ze sklepem internetowym i oczekiwać, że od tego momentu wszystko zacznie funkcjonować samoistnie. To proces, który nigdy się nie kończy. Będziemy musieli bardzo szybko reagować na zmieniające się warunki na rynku, dostosowywać się do jego wymogów i brać pod uwagę bieżące oczekiwania klienta.

W tej chwili wszyscy doświadczamy zmiany paradygmatu. W centrum zainteresowania przedsiębiorstw jest klient. Pragniemy iść w kierunku customer journey product organization, a więc stać się miejscem maksymalnie skoncentrowanym na nabywcach. Każdy aspekt naszych działań zostanie więc zoptymalizowany po to, aby odbiorca był zadowolony i robił u nas zakupy wielokrotnie. Dzięki temu, że do nas wraca, może sygnalizować swoje potrzeby i dalsze kierunki rozwoju. Najszybszą i najlepszą odpowiedź umożliwia właśnie cyfrowa transformacja.

Przeczytaj jak i dlaczego wprowadzamy NAV do JKB Group →

To, o czym mówisz, jest bardzo szerokie. Działasz sam, a może ściśle współpracujesz z jakimś zespołem?

Na początku wydawało mi się, że wszystko będę musiał robić od podstaw. Okazało się jednak, że JKB Group od dłuższego czasu pracuje nad elementami Digital Transformation. Spotkałem ludzi z ogromną pasją i kompetencjami. Mają jasno wyklarowaną wizję tego, co chcą osiągnąć i jak pragną wykorzystać informatykę, komputery do firmowych działań. Dzięki temu, że mam przyjemność pracować właśnie z nimi, połowa mojej pracy zdaje się wykonana. Będziemy oczywiście potrzebować nowych członków zespołu, nie musimy jednak budować go od podstaw. Zakładamy bardzo szybki, duży rozwój, w związku z czym specjalistów i działów zaangażowanych w pracę z klientem pojawi się coraz więcej.

Jakich specjalistów obecnie poszukuje JKB Group? Za co będą odpowiedzialni?

Właśnie budujemy zespół, który będzie musiał sprostać rosnącym wymaganiom cyfrowej transformacji – dbać o infrastrukturę i ciągłość jej działania, aby to wszystko sprawnie funkcjonowało. Trwa również rekrutacja na stanowisko Digital Marketing Managera, z którym podejmę bardzo bliską współpracę. Będziemy wspólnie wyznaczać cele i dążyć do ich realizacji. Szukamy też kogoś, kto zajmie się reklamami na platformie Amazon.

Digital Marketing to Twoja codzienność? Dołącz do nas →
Jesteś specjalistą od kampanii reklamowych? Wyślij nam swoje CV →

Wiesz, co możesz zyskać.
Przekonaliśmy Cię?

Napisz do nas i wyślij swoje CV!