W branży e-commerce istotne jest nie tylko co sprzedajemy, ale także jak to robimy. By zachęcić użytkowników do skorzystania z naszej oferty musimy opracować kilka elementów, które ich zainteresują i zbudują potrzebę zakupową. O to, jak tworzyć opisy produktów i zarządzać platformami sprzedażowymi rozmawiamy z naszym działem sprzedaży.

jak stworzyć opis produktu

Czym zajmuje się dział sprzedaży w JKB Group?

Głównie zajmujemy się platformami sprzedażowymi. W centrum naszych zainteresowań pozostaje Amazon. Odpowiadamy nie tylko za treść, ale też kwestie techniczne, które umożliwiają wystawianie aukcji i sprzedaż. Chociaż koncentrujemy się na serwisie niemieckim, sprawnie funkcjonujemy też na obszarze Francji, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Holandii.

Jak wygląda praca Waszego zespołu na co dzień?

Nasz zespół musi przemyśleć całą koncepcję sprzedażową. Decydujemy, jakie zrobimy zdjęcia, co powinno pojawić się na miniaturze wystawianego przedmiotu i pod jaką marką wybraną z naszego portfolio będziemy go sprzedawać. Sprawuję pieczę nad każdym nowym produktem już od momentu, w którym otrzymujemy pierwszą informację od działu zakupów lub product managera. Wiem, czym on będzie, jakie możliwości zapewni klientom i dlaczego pragniemy w ten sposób poszerzyć ofertę.

Nasze działanie sprowadzają się do dwóch aspektów: rewizji, czyli powrotu do rzeczy, które były zrobione wcześniej oraz nowych produktów, a więc wszystkiego, co aktualnie zostaje wprowadzone na rynek. Powracamy do starszych ofert zwłaszcza wtedy, kiedy czujemy, że można je przedstawić jeszcze lepiej lub gdy musimy odrobinę zmienić koncepcję, aby pasowała do konkretnego przedmiotu. Czasami natomiast odświeżamy je za sprawą punktu widzenia użytkownika końcowego.

Jak stworzyć opis, który będzie sprzedawał? Jak wygląda ten proces?

Najpierw powstaje polski opis, który jest odpowiednio analizowany i poprawiany, a później
tłumaczony na język niemiecki. Po tłumaczeniu aukcja trafia na Amazon DE, a jej wszystkie elementy są akceptowane przez zarząd i dyrektora sprzedaży. Jeśli nie ma żadnych uwag do przygotowanych treści i zdjęć, tworzymy tłumaczenia inne języki i wdrażamy je na inne kanały.

Przeczytaj, jak powstają idealne zdjęcia produktowe w JKB Group →

Czy istnieje taki rodzaj projektów, którymi lubicie zajmować się najbardziej? Co sprawia Wam
największe trudności?

Metody postępowania w przypadku tej grupy produktów, którą znamy choćby z najbliższego otoczenia i rozumiemy, jak funkcjonują, nie są szczególnie problematyczne. Wyzwanie stanowią rzeczy, które nie występują w naszej codzienności, na przykład elementy metalowe. Wiele wysiłku kosztuje nas wtedy estetyczne sfotografowanie ich oraz przywołanie właściwych argumentów. Dlaczego klient powinien wybrać zacisk kabłąkowy, a nie pojedynczy siodełkowy? Dodatkowo musimy je przedstawić w taki sposób, aby opisy miały pewne emocjonalne akcenty i dopasować zdjęcia, które uchwycą określony element w naturalnym środowisku. Zawsze cieszymy się z takich przypadków, które, choć wymagają dużo więcej pracy i wysiłku, najbardziej nas rozwijają.

Jesteście specjalistami w zakresie platform sprzedażowych?

Platformy e-commerce nie są czymś, co można poznać od podszewki. Cały czas się zmieniają, są dynamiczne, ewoluują w kontakcie z klientami, produktami i naszym podejściem do zakupów. Dużą rolę odegrała też pandemia. Nagle się okazało, że wszystko można zakupić online.

Chociaż można być obeznanym w pewnych procesach, zawsze w końcu pojawia się taka grupa przedmiotów, która ostatecznie zmienia nasze podejście do branży. Czasami to właśnie klient zwraca uwagę na nieprzewidziane, nowe kwestie. Również sam Amazon nie jest tym samym miejscem, w którym zaczynaliśmy dwa lata temu, a to z całą pewnością nie jest koniec jego transformacji.

Przekonaj się, jak wygląda praca w JKB Group! →

stworzenie opisu produktu ecommerce

Czy są jakieś projekty, które szczególnie zapadły Wam w pamięć albo wywołały zupełnie nieoczekiwane reakcje?

Projektem, w który włożyliśmy sporo czasu i energii, była drewutnia. Składała się z mnóstwa elementów, więc dołączyliśmy do niej pięknie narysowaną i bardzo szczegółową instrukcję obsługi. Ciężko pracowaliśmy nad tekstami, SEO i korzystną oprawą wizualną, a jednak aukcję ściągnęliśmy po około trzech tygodniach.

Sporym zaskoczeniem okazało się natomiast powodzenie, jakim cieszyła się nasza metalowa choinka. Oferowaliśmy mnóstwo puchatych, zielonych lub ośnieżonych drzewek, które wyglądały jak prawdziwe. Jedną z ich największych zalet była właśnie naturalność. Ten projekt jednak mocno wyróżniał się na tle pozostałych i uznaliśmy, że jest dość ryzykowny. Choinka miała drewniany stojak, długi pałąk, gdzie pod skosem układało się różnej długości metalowe pręty, na czubku konstrukcji natomiast pojawiła się gwiazda wygięta z drutu miedzianego. Prezentowała się więc bardzo oryginalnie, a jednak błyskawicznie zrobiła furorę.

Teksty, które stworzyliśmy, bazowały na założeniu, że ponieważ nie ma igieł, nie spowoduje alergii. Podczas całego procesu musieliśmy wspiąć się na wyżyny kreatywności. Na zdjęciach realizacyjnych usiłowaliśmy nieco ocieplić jej wizerunek, korzystaliśmy przy tym z rozmaitych rekwizytów. W ciągu dwóch tygodni sprzedaliśmy ponad sto sztuk. Byliśmy trochę zdumieni!

To doskonale pokazuje, że czasami wszystko działa w drugą stronę – niezbyt mocno wierzymy w produkt, podczas gdy rynek weryfikuje nasze założenia.

Możesz tworzyć razem z nami strategię komunikacji dla naszych produktów!

Właśnie otworzyliśmy rekrutację na dwa stanowiska związane z branżą e-commerce. Poszukujemy odważnego Digital Marketing Managera i doświadczonego Specjalisty ds. Amazon Ads! Poznaj bliżej obie oferty i dołącz do nas!

Wiesz, co możesz zyskać.
Przekonaliśmy Cię?

Napisz do nas i wyślij swoje CV!