Już od dwóch lat poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które połączą nasz rozwój biznesowy z troską o środowisko naturalne. Te dążenia doprowadziły nas do wypracowania zupełnie nowej i innowacyjnej w skali światowej grupy produktów opartej o założenia gospodarki cyrkularnej.

JKB Group na Gdynia Design Days! Wśród prelegentów nasz CEO, Łukasz Jagodziński

O tych doświadczeniach już 7 lipca opowie CEO i współzałożyciel JKB, Łukasz Jagodziński, podczas Design talks Business Sustainability Summit 2023. A tymczasem na naszym firmowym blogu nasz CEO wyjaśnia, dlaczego udział w tym wydarzeniu jest dla niego tak ważny oraz na czym polega wdrażana przez nas innowacja. Zapraszamy do lektury.

Łukaszu, jak doszło do tego, że znalazłeś się wśród prelegentów Gdynia Design Days? Jaka będzie Twoja rola podczas tego wydarzenia?

W JKB od pewnego już czasu pracujemy nad projektem mebli dziecięcych, opartych o założenia circular economy, w modelu obiegu zamkniętego. Do realizacji tego projektu zaangażowaliśmy firmę Ergo Design, która jest znana z podobnych rozwiązań, ma narzędzia oraz wiedzę, które pozwalają przejść od idei do faktycznego produktu. To właśnie Ergo Design zaprosił nas do udziału w wydarzeniu w panelu Design talks Business, podczas którego będę miał okazję podzielić się swoimi doświadczeniami z punktu widzenia właściciela biznesu. Wydaje mi się, że ta perspektywa właścicielska jest niezwykłą wartością w rozmowach o innowacjach, szczególnie tak wymagających i jeszcze ciągle mało znanych, jak gospodarka cyrkularna.

Przeczytaj również: Circular Economy w JKB Group

Na czym polega cyrkularność nowej grupy produktowej JKB? Co będzie wyróżniać kolekcję mebli dla dzieci?

Innowacyjność naszych produktów dla dzieci polega na tym, że będziemy je sprzedawać w modelu subskrybcyjnym. Pozwoli to rodzicom zakupić niezbędne elementy wyposażenia dziecięcego pokoju bez konieczności ich późniejszego oddawania lub sprzedawania na własną rękę. Będą mogli meble do nas zwrócić, my je odnowimy w naszej stolarni i ponownie przekażemy do sprzedaży jako pełnowartościowy produkt.

Nie ma marki meblarskiej na świecie, a przynajmniej nie znaleźliśmy takiej, która w taki sposób buduje biznes. Są meble, które rosną z dzieckiem, są zabawki, które się wypożycza z możliwością oddania, są takie zalążki, ludzie mają już z tym styczność, ale nie ma całego konceptu pokoju dziecięcego jako modelu subskrybcyjnego. Liczymy więc, że nasz produkt odpowie na potrzeby konkretnej grupy docelowej, szczególnie tej, dla której dbałość o środowisko jest ważna. A wiemy, że konsumentów w tej grupie przybywa.

Na jakim etapie są prace nad tym projektem?

Mamy już opracowany pełny model biznesowy oraz plan finansowy, wszystko się spina. Teraz skupiamy się na stworzeniu faktycznego produktu, prototypu. Bo jak wiadomo, ważne jest, żeby nie tylko wyglądał on ładnie na papierze, ale przede wszystkim by spełniał wymagania techniczne i był funkcjonalny.

Wróćmy do zbliżającej się konferencji. Kto znajdzie się wśród publiczności? Do kogo szczególnie chcesz dotrzeć i w jaki sposób?

Chcę przede wszystkim zainspirować businessmanów i menedżerów obecnych na konferencji. Będą tam osoby zarządzające, które chciałbym zachęcić do angażowania się w innowacyjne projekty. Kiedy patrzy się na biznes z perspektywy innej niż tradycyjne „wyprodukować i sprzedać”, nagle zaczynają pojawiać się nowe możliwości. Chciałbym więc dać dobry przykład i zachęcić zarządzających do myślenia poza schematami. Tak, by polscy przedsiębiorcy mogli rozwijać się na rynku europejskim i odgrywać ważną rolę w tworzeniu nowych, innowacyjnych rozwiązań.

Chciałbym, żeby wybrzmiało również to, że udział właściciela w takich projektach jest niezwykle istotny. Szczególnie przy współpracy z zewnętrznymi firmami, jak to się odbywa w naszym przypadku. Często zdarza się, że zespoły zewnętrznych firm nie są w stanie wygenerować wartościowego produktu, ponieważ brakuje im odpowiedniego zaangażowania. W JKB Group, my jako współzałożyciele, mieliśmy nasze własne pomysły na ten projekt i nasza wiedza od samego początku była niezwykle pomocna.

Przeczytaj również: Wchodzimy w zieloną erę! Wywiad z Bartoszem Sierżęgą z Ekopro

JKB, jak mówiłeś, skorzystało ze wsparcia krakowskiej firmy Ergo Design. Jak przebiega ta współpraca?

Współpraca z Ergo Design jest doskonała. Specjaliści firmy nie tylko wspierają nas w samych pracach nad produktem, ale przede wszystkim umożliwili wdrożenie rozwiązań usprawniających prace projektowe. Pokazali nam elastyczne modele zarządzania, w tym metodykę Agile, którą wdrożyliśmy u siebie. Korzystamy z narzędzi takich jak Miro i ClickUp, pomagających nam w lepszej organizacji pracy. Dzięki nim możemy wizualizować nasze pomysły i skutecznie komunikować się w zespole. Ponadto, mieliśmy okazję uczestniczyć w warsztatach, gdzie razem wypracowywaliśmy rozwiązania na interaktywnej przestrzeni whiteboardu.

To wszystko przyczyniło się do efektywnej realizacji naszych założeń biznesowych. Ergo Design doskonale rozumie naszą strategię biznesową i świetnie realizuje nasze oczekiwania dotyczące projektu mebli dziecięcych. Współpraca z nimi nie tylko rozwija nasz konkretny projekt, ale również przekłada się na naukę i wnioski, które możemy wdrożyć w całej firmie.

Czyli podsumowując, oprócz rozwoju konkretnego projektu, JKB czerpie również korzyści z tej współpracy w postaci narzędzi i metodologii, które wpływają na cały biznes?

Tak, dokładnie. Podejście leanowe, agile i korzystanie z nowych narzędzi i metodyk, które poznaliśmy dzięki współpracy z Ergo Design, przekładają się na korzyści dla całego naszego biznesu. Dzięki nim wprowadziliśmy elastyczne podejście, lepszą organizację i innowacyjne narzędzia do naszej pracy.

Przeczytaj również: Nowe rozdanie w JKB i świeża krew na pokładzie

Na koniec powiedz, jakie są Twoje oczekiwania wobec konferencji Design Talks Business Sustainability Summit 2023?

Moje oczekiwania są wysokie. Chciałbym podzielić się naszą historią i przekazać publiczności inspirujące spojrzenie na rozwój biznesu w kontekście zrównoważonego rozwoju. Zamierzam poruszyć temat innowacyjnych projektów, które łączą rozwój biznesu z troską o środowisko naturalne. Chcę zachęcić businessmanów i menedżerów do myślenia poza tradycyjnymi schematami, do poszukiwania nowych możliwości i doświadczeń.

Konferencja Design Talks Business Sustainability Summit 2023 stanowi też doskonałą platformę do wymiany wiedzy i doświadczeń, a także inspiracji dla tworzenia innowacyjnych projektów. JKB Group jest gotowe podzielić się swoją wizją i przekonać innych przedsiębiorców o korzyściach wynikających z zaangażowania w gospodarkę cyrkularną i innowacyjne modele biznesowe. Jesteśmy też otwarci na nowości oraz pomysły, które być może jeszcze nie zrodziły się w naszych głowach.

To rzeczywiście wysokie wymagania, ale jesteśmy pewni, że prelegenci i organizatorzy po raz kolejny nie zawiodą. Z niecierpliwością czekamy na to wydarzenie i trzymamy kciuki za sukces naszego nowego produktu. Dziękujemy za rozmowę.

Wiesz, co możesz zyskać.
Przekonaliśmy Cię?

Napisz do nas i wyślij swoje CV!