Mateusz to pracownik, który wciąż potrafi zaskoczyć. Zmienia się i szybko dojrzewa, dokładnie, jak JKB Group. Jak i dlaczego zmieniła się jego rola w naszej firmie i jakie ma plany na najbliższe miesiące?

Mateusz awans w JKB Group

4 lata temu zaczynałeś w JKB od praktyk zawodowych. Rok temu świętowałeś awans, a dziś kolejne wyzwania. Gratulujemy! Opowiedz jak to się z stało, że znów doszło do zmiany Twojej roli w firmie.

Jeszcze rok temu byłem odpowiedzialny m.in za grafikę 3D i tworzenie realizacji pomieszczeń dla nowych produktów. Aż powstał temat reklamy, który przerodził się w większy projekt. Dokonaliśmy analizy aktualnej sytuacji rynkowej naszych marek i doszliśmy do wniosku, że możemy więcej! Dlatego podjęliśmy wstępnie działania, które miały markę stworzyć i zbudować na nowo. Na początku chodziło o markę produktową Fairy Trees, później przeszliśmy na temat Lamo Manufaktur, na której się skupiliśmy i zaczęliśmy budować ją od podstaw.

Podczas pracy zorientowaliśmy się, że brakuje nam elementów do pełnej układanki, pojawiły się znaki zapytania. Doszliśmy do wniosku, że musimy zainwestować w szkolenia. Zaproponowano, żebym to ja podjął rękawicę i wyszkolił się w tym kierunku. Skończyłem dwa szkolenia, a we własnym zakresie czytałem sporo książek o brandingu i tworzeniu marek.

Brzmi jak zdobywanie nowych lądów. Czy ta wiedza już dziś przekłada się na funkcjonowanie firmy i Twoje codzienne zadania?

Nawet bardzo. Na podstawie zdobytej wiedzy i po konsultacji z ekspertem zewnętrznym, udało się nam wypracować szablon do budowy strategii marki. Nareszcie w pełni profesjonalnie mogliśmy zacząć definiować i przede wszystkim rozdzieliliśmy strategię marki od strategii komunikacji. Bardzo dużo nam to dało, dzięki temu mogliśmy spojrzeć na wszystko z góry. Wcześniej nie mieliśmy tak szerokiego spojrzenia.

W tym momencie mamy wypracowany szablon strategii marki, który sukcesywnie wypełniamy. Działamy zespołowo i całą firmą. Będziemy angażować kilka działów i wspólnie wypracowywać najpierw personę dla marki, a później przejdziemy do określenia konkurencji. Następnie płynnie przejdziemy do esencji marki, czyli emocji jakie ma budzić, do archetypów marek itd., zgodnie ze sztuką.

Przeczytaj także: Tworzymy wnętrza na nowo. Zmiany w JKB Group

Jesteś świeżo po awansie. Jakie piastujesz aktualnie stanowisko w JKB Group?

Teraz już oficjalnie jestem brand managerem, ale to efekt ostatnich miesięcy mojej pracy. Starałem się wykazać, jako osoba, która zna się na markach i wie jak je budować. Cieszę się, że moja praca i potencjał zostały zauważone. Teraz mam szansę na pokazanie czego się nauczyłem i czego jeszcze mogę się nauczyć.

Projektowanie 3D było Twoją pasją, przekazujesz tę pałeczkę innemu pracownikowi czy uda Ci się to połączyć z aktualnymi obowiązkami?

Chciałbym kontynuować prace nad 3D, bo ten obszar wciąż mnie żywo interesuje. W firmie zmieniła się strategia, mocno stawiamy na jakość. Skupiamy się na jednym produkcie i staramy się go „wyciągnąć”, doszlifować, żeby był super pod każdym względem. Przez to jest mniej pracy z 3D niż w ostatnich latach. Chciałbym wciąż uczestniczyć w tych pracach.

Przeczytaj rozmowę z Mateuszem o jego początkach w JKB Group → 

A co z obecnymi działaniami, jako brand managera. Na jakim etapie są te prace?

Do końca marca kończymy wypracowywanie strategii marki. Jak wspominałem, strategia i komunikacja to są różne pojęcia i wypracowanie strategii to jest dla nas baza. Opracujemy tzw. brand book, czyli najważniejszy wsad i filar, na którym będzie się opierała cała komunikacja. Między innymi to, w jaki sposób będziemy robić reklamę. W drugim kwartale zacznie się przeszkalanie osób w firmie na temat marki, żeby mieli naszą wiedzę i widzieli ją tak, jak my ją widzimy. I wtedy dopiero zaczniemy ustalać strategię komunikacji. Do końca tego roku będziemy opracowywać to, co będzie się działo w następnych latach.

Dużo się dzieje, praca mocno koncepcyjna, a czy z perspektywy klienta można już zobaczyć efekty Twojej pracy?

Duże zmiany nadejdą na rok 2024, gdzie też ma powstać rebranding i będziemy dużo zmieniać. Dziś można dostrzec drobne zmiany, jak na przykład zmiana loga dla marki Fairy Trees, albo zmiana opakowania, bo wprowadzamy je na bieżąco.

Dziękujemy za rozmowę i trzymamy kciuki. Zapowiada się ciekawy i odkrywczy czas. Niech będzie owocnie!

Szukasz miejsca, w którym możesz się rozwijać? Sprawdź nasze najnowsze oferty pracy i dołącz do naszego zespołu! Może właśnie Ciebie szukamy? Sprawdź nasze aktualne oferty pracy >>

Wiesz, co możesz zyskać.
Przekonaliśmy Cię?

Napisz do nas i wyślij swoje CV!