Dział zakupów to jeden z fundamentów firmy, który dba o zaopatrzenie magazynów i hal produkcyjnych w JKB Group. Jak funkcjonuje na co dzień i który moment w roku jest tym najgorętszym? O to pytamy Monikę Jasińską, naszą młodszą specjalistkę ds. zakupów. Przeczytaj, jak na co dzień wygląda jej praca i z którymi wyzwaniami radzi sobie najlepiej.

Jak wygląda Twoja codzienność w JKB Group?

Pracuję w niewielkim dziale zakupów, który składa się z trzech osób i naszej dyrektorki, Magdaleny Grobelnej. Każdego ranka sprawdzam aktualne stany magazynowe. Dowiaduję się, czego potrzebujemy oraz które rzeczy trzeba niezwłocznie zamówić. Następnie kontaktuję się z naszymi dostawcami i mówię im, w jakich ilościach chcemy je otrzymać.

Pracownicy mogą zgłaszać się do Was, jeśli czegoś potrzebują?

Dział zakupów obsługuje całą firmę. Dbamy więc w ten sposób o wszystkie filie i magazyny. Każdy może się do nas zgłosić w przypadku niestandardowych zakupów, niezbędnych na przykład do produkcji lub sprzedaży e-commerce. Najczęściej jednak prosimy, aby koordynacją zajmowała się jedna osoba z danego magazynu lub działu.

Co jest najtrudniejsze w pracy w tym dziale? Na co trzeba zwrócić uwagę?

Przede wszystkim musimy mieć aktualne informacje i skoordynować pracę całego łańcucha danego działu lub magazynu. Stale monitorujemy więc sytuację i na bieżąco się konsultujemy. Działamy w taki sposób, aby niczego nie zabrakło, a jednocześnie zapasy nie zalegały niepotrzebnie na magazynie. Składamy zamówienia dość często, znamy termin ich realizacji i na tej podstawie kontaktujemy się z dostawcami.

Jak dbamy o klienta w JKB Group? Przeczytaj rozmowę z Pamelą Pracką-Majdańską →

Z perspektywy czasu zauważasz, że w niektórych miesiącach macie nieco więcej pracy niż w innych?

Ze względu na to, że posiadamy naprawdę szeroki asortyment, przez cały rok pracujemy na równie wysokim poziomie. Zmieniają się jedynie tendencje w zaopatrywaniu poszczególnych działów. Zamówienia składamy jeszcze przed sezonem, później dokupujemy już tylko to, czego aktualnie nam potrzeba. Oczywiście musimy reagować w miarę wcześnie, aby przygotować się na każdą ewentualność.

Jak JKB Group się rozwija? Macie więcej zobowiązań niż wtedy, kiedy się zatrudniłaś?

Pewne rzeczy się nie zmieniły, chociaż nieustannie planujemy nowe. Pracujemy nad świeżymi projektami, na przykład w stolarni, musimy więc zaopatrywać się w inne niż dotychczas materiały. Ruszyliśmy z produkcją mebli, więc naturalnym jest, że posiadamy też nowe części do produkcji mebli.

Docierają do Was czasami negatywne komentarze dotyczące dostawcy, z którym współpracujecie? Co wówczas robicie?

Takie sygnały są omawiane we współpracy z magazynami i produkcją. Wiemy o opóźnieniach i brakach, wiele informacji otrzymujemy też w momencie zakupu i podczas konsultacji z dostawcą. Każdego z nich oceniamy więc wspólnie. Jeśli coś jest nie tak, reagujemy. Przynajmniej raz w roku wykonujemy też ich szczegółową ocenę na podstawie specjalnego formularza.

Najważniejszy z perspektywy funkcjonowania firmy jest stały łańcuch dostaw. Musimy zaopatrzyć przedsiębiorstwo w potrzebne materiały. Ponieważ produkcja i sprzedaż nie mogą stanąć, wszystko powinno przyjść dokładnie na czas. Zasoby nie mogą jednak zalegać na magazynie. Właśnie dlatego tak ważne jest bieżące rozwiązywanie problemów oraz sprawna komunikacja.

Chcesz rozwijać się w branży e-commerce? Zobacz, kogo aktualnie szukamy do pracy w biurze, magazynie lub na produkcji →

Wiesz, co możesz zyskać.
Przekonaliśmy Cię?

Napisz do nas i wyślij swoje CV!