Praca w dziale kreatywnym nie jest dla każdego! Wymaga elastyczności, świeżych pomysłów i umysłu otwartego na współpracę z innymi. To także okazja do nauki nowych umiejętności oraz stawienia czoła nieznanym dotąd wyzwaniom. Ze względu na specyfikę naszej branży oraz naszego asortymentu, dział kreatywny JKB składa się z najlepszych specjalistów. Poznaj ich bliżej i dowiedz się, jak wygląda ich praca na co dzień.

Opisujemy i fotografujemy niezwykłe produkty. A jaka jest Twoja supermoc?

Praca w dziale kreatywnym JKB Group nie ogranicza się wyłącznie do tworzenia contentu i dbania o branding naszych marek. Wszystkie działania naszych pracowników są dokładnie przemyślane i tworzą spójną całość. Przy każdym projekcie mamy szansę uczyć się czegoś nowego, wychodzić spoza swojej strefy komfortu oraz szukać okazji do rozwoju.

Nasza praca jest wyjątkowa ze względu na specyfikę produktów, które tworzymy i sprzedajemy. Łatwym zadaniem jest wymyślenie strategii komunikacji i zbudowanie marki w branży odzieżowej czy kosmetycznej. Trudniejszym wyzwaniem są uszczelki, systemy nawadniające, liny czy szekle. W JKB Group część naszego asortymentu wymyślamy samodzielnie. Zdarza się zatem, że nasz zdolny dział kreatywny musi zbudować historię z niczego!

Praca w naszym zespole potrafi być naprawdę fascynująca. To świetne miejsce dla osób, które potrafią dostrzec w pozornie nudnych produktach coś więcej, przedstawić je i opisać w interesujący sposób.

Magdalena Koleina, Senior Content Specialist

Najbardziej fascynuje mnie to, że zajmujemy się produktami, których nikt wcześniej nie widział. Jesteśmy ich pierwszymi odbiorcami i testerami, więc to na podstawie naszych uwag mogą być naniesione na przykład jakieś zmiany. Wymyślamy, jak przedstawić dany przedmiot lub do czego jeszcze może zostać użyty, robimy research.

Paulina Seńków, Content Manager

Chcesz wiedzieć, jak pracujemy nad opisami naszych produktów? →

To przede wszystkim dynamiczna praca, w której sprawdzą się osoby elastyczne. Chociaż dbamy o dobrą organizację czasu i ustalenie priorytetów, zdarza się, że coś nas zaskoczy. Doceniamy osoby, które potrafią szybko reagować na zmieniające się terminy czy zadania.

Czasem jest tak, że musimy podmienić albo dodać zdjęcie na jakiejś aukcji. Innym razem natomiast są to rzeczy zgłaszane przez biuro obsługi klienta. Właśnie dlatego w naszej pracy liczy się umiejętność gromadzenia informacji i weryfikowania ich podczas kontaktu z odpowiednim działem, na przykład magazynem lub produkcją.

Paulina Seńków, Content Manager

Niech się złączą nasze moce!

Mamy świetny zespół! I nie chodzi tu wyłącznie o dział kreatywny. Udało nam się to osiągnąć dzięki kilku zasadom, na które zwracamy na co dzień uwagę. Przede wszystkim dbamy o sprawny przepływ informacji między każdą jednostką, rozmawiamy ze sobą, wspieramy się w realizacji zadań, na bieżąco wyjaśniamy wszelkie nieporozumienia. Komunikacja między zespołami to podstawa naszego funkcjonowania.

Dział kreatywny nie istnieje bez pozostałych pracowników. Najczęściej współpracuje z działem obsługi klientów i Product Development. Dlaczego ich współpraca jest taka ważna?

Uważam, że zespół contentowy, który nie współpracuje z innymi działami, jest martwy. Trudno stworzyć coś, co będzie sensowne, jeśli nie będziemy się z nimi porozumiewać. Przede wszystkim kontaktujemy się z działem odpowiedzialnym za rozwój produktów oraz biurem obsługi klienta, dzięki czemu możemy na bieżąco weryfikować, jak nasze rozwiązania postrzegają klienci.

Magdalena Koleina, Senior Content Specialist

Komunikacja z innymi działami jest niezbędna. Należą do nich nie tylko biuro obsługi klienta, ale też management, gdzie jest opisywana koncepcja sprzedaży i akceptowana koncepcja graficzna. Współpracujemy też bardzo ściśle z działem Product Development, którego zadaniem jest wymyślanie nowych produktów. Dzięki temu możemy je widzieć jeszcze zanim wejdą do produkcji. Nieco później współdziałamy też na przykład z działami zakupów lub informacji o produkcie.

Paulina Seńków, Content Manager

Współpraca z różnymi działami to także szansa na naukę nowych umiejętności i poznanie branży e-commerce z innej strony. Właśnie w takich sytuacjach najmocniej widać jak wiele można się nauczyć pracując w JKB Group. W pracy w dziale kreatywnym szczególnie ważny jest otwarty umysł. Nie kierujemy się wyłącznie własnymi preferencjami, ale bierzemy pod uwagę wiele punktów widzenia i perspektyw.

Szukamy najlepszych pomysłów

Od pewnego czasu wprowadzamy do naszej oferty nowe produkty i rozwiązania. Dla działu kreatywnego JKB Group oznacza to zintensyfikowanie pracy i stworzenie strategii marketingowej dla kolejnych marek. W jakich kierunkach będziemy się rozwijać?

Dział graficzny spory nacisk kładzie obecnie na rendery i grafikę 3D. Szukamy też innych kanałów, poprzez które możemy dotrzeć do potencjalnych klientów – mam tu na myśli głównie social media. Powoli odkrywamy, które rozwiązania w zakresie optymalizacji treści sprawdzą się najlepiej.

Magdalena Koleina, Senior Content Specialist

Do tej pory w naszej ofercie znajdowały się przede wszystkim produkty, które pozwalały naszym klientom realizować pomysły indywidualne. Wszelkiego rodzaju dodatki, uszczelki i inne podobne elementy to jednak dopiero początek. Już niedługo pojawią się gotowe rozwiązania, które będą bardziej interesować branżę kreatywną, na przykład całe kolekcje meblowe i połączenia drewna z metalem o mocno wnętrzarskim charakterze. Właśnie w tym kierunku zamierzamy się rozwijać. Chcemy uzupełnić zdjęcia i grafiki o materiały wideo. Pokażemy między innymi sposób montażu i zastosowanie, ale też bardziej złożone rzeczy, na przykład to, jak całe kolekcje prezentują się we wnętrzach.

Damian Apanasowicz, Brand Manager

Cały czas się rozwijamy i szukamy wyzwań! Oczywiście nie byłoby to możliwe bez naszych specjalistów — ich zaangażowania, otwartości i zapału. Obserwuj nasze marki i daj znać, czy podoba Ci się praca zespołu kreatywnego JKB Group!

Chcesz rozwijać swoją supermoc w branży e-commerce? Sprawdź aktualne oferty pracy →

Wiesz, co możesz zyskać.
Przekonaliśmy Cię?

Napisz do nas i wyślij swoje CV!